Framtida förbättringar för Idun – nytt hem i gymnasiets E-flygel

Torsdag 16 maj 2024

Vi ser fram emot en spännande utveckling för Idun, vår anpassade grund- och gymnasieskola, som planeras flytta till nya och specialanpassade lokaler i gymnasiets E-flygel. Denna förändring kommer att erbjuda eleverna moderna och funktionella klassrum samt en välutformad skolgård som stödjer aktivt lärande och gemenskap.

En tillgänglig och välkomnande skolmiljö är särskilt viktig för barn med funktionsnedsättningar. En sådan miljö underlättar tillgången till lärande, stödjer elevernas självständighet och främjar deras sociala integration. Med tanke på elevernas olika behov, är dessa nya lokaler och skolgård inte bara praktiska utan även nödvändiga för att säkerställa att alla elever kan delta fullt ut i skolans aktiviteter.

Dessa kommande förändringar för Idun representerar en viktig förbättring i vår strävan att erbjuda en inkluderande och stöttande utbildningsmiljö. Vi är engagerade i att förse alla våra barn med de bästa möjliga förutsättningarna för att lära och växa.