FRIHET

Frihet handlar om att ge varje människa möjlighet att ta egna initiativ och eget ansvar. Det handlar också om att våga vara den du innerst inne vill och få leva livet fullt ut. Fokus ligger inte bara på den egna friheten utan också att alla människors frihet måste värnas. Tyvärr lever många i en svår situation där deras frihet är kraftigt beskuren. Då ser vi det som en viktig uppgift att ge kraft åt de mest utsatta att ta sig vidare. Frihet är ett mål att sträva mot gemensamt.

Vara liberal

För att skapa ett möjligheternas Nynäshamn räcker det inte att fatta bra politiska beslut. Åtskilliga hinder för full frihet sätter vi upp för varandra och inom oss själva. Därför vill vi på olika sätt arbeta för att fler i vår kommun ska ha ett liberalt förhållningssätt i vardagen.

Läs våra tips >>

Frihet i gemenskap

Rätten att bestämma över sitt liv gäller för alla och hela livet igenom. Men individuella rättigheter och skyldigheter innebär inte ett liv i ensamhet. Vi mår bra av gemenskap och ibland behöver vi också en hjälpande hand för att kunna leva livet fullt ut.

Läs våra förslag >>

Stärkt trygghet och säkerhet

För att vi ska kunna fortsätta att leva i ett tryggt och fritt samhälle ska vi fortsätta att ständigt förbättra kommunen, även på dessa områden. Alla ska kunna röra sig och agera fritt utan att känna otrygghet – det gäller såväl medborgare som företag.

Läs våra förslag >>