Vill du vara med och utveckla Nynäshamn? Längtar du efter att göra skillnad i människors vardag? Liberalerna i Nynäshamn söker en politisk sekreterare.

Vi söker dig som är intresserad av politik och samhällsfrågor. Du kommer arbeta med såväl långsiktiga som dagsaktuella frågor. Det är viktigt att du är beredd på en tidvis intensiv, stimulerande, rolig men också krävande arbetssituation.

Tjänsten utgår från kommunhuset i Nynäshamns stad, och sträcker sig över hela kommunen. Du kommer arbeta tillsammans med Liberalernas kommunalråd Mikael Persson som ansvarar särskilt för Näringslivs- och arbetsmarknadsfrågor, samt våra andra förtroendevalda i nämnder och bolag. Liberalerna styr kommunen tillsammans med Centerpartiet, Kristdemokraterna och Moderaterna vilket innebär ett nära samarbete med dessa tre partiernas kommunalråd och politiska sekreterare.

Arbetsuppgifterna varierar beroende på vad som krävs i stunden, men oftast ser det ut såhär:

• Ärendeberedning i Kommunstyrelsen
  • Stöd till kommunalråd och andra liberala politiker.
  • Skriva debattartiklar, pressmeddelanden och ha kontakt med media.
  • Opinionsbildning och marknadsföring i sociala medier.
  • Omvärldsbevakning och informationsinhämtning.
  • Delta vid sammanträden med Kommunstyrelsen och Kommunfullmäktige samt vid vissa aktiviteter i partiet
  • Övrig administration.

Du som söker har ett politiskt sinne, analytisk skärpa, bra samarbetsförmåga och tar egna initiativ. Du är en god skribent och kommunikatör, har vana att arbeta med sociala medier och kan leverera med snäva tidsramar vid behov. Relevant utbildning och erfarenhet från politiskt arbete är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och förmåga att formulera sig i tal och skrift. Vi förutsätter att du delar liberalernas värderingar.

Tjänsten är på heltid med möjlighet till distansarbete och tidsbegränsad i enlighet med Kommunallagen 4 kap. §§ 33-34 till och med 20221031, tillträde omgående. Intervjuer sker löpande under ansökningsperioden, sista ansökningsdag är 30 juli. För frågor om tjänster kontakta Mikael Persson 0724672047 (lämna meddelande, du blir uppringd). Ansökningar skickas till mikael.persson@nynashamn.se